Блог
Категории

Плуване за бебета - как да провеждаме водна гимнастика

Публикувана на: 2020-04-21 13:04:15
Категории 0-12 месеца

Плуване за бебета - как да провеждаме водна гимнастика

Плуването е сред вродените човешки способности, които са кодирани някъде дълбоко в ДНК-то ни. Милионите години живот на сушата обаче са ни приучили да се придвижваме по друг начин. На него обучаваме и децата си. Но някъде там, съвсем в началото на пътя си, малчуганите се чувстват съвсем естествено и във водата. Как да насърчим този инстинктивен стремеж на бебето и с какво може да бъде полезно това? Вижте!

Защо да провеждаме водна гимнастика

Доказано е, че плуването при бебетата помага за отлично физическо развитие. Във водата те могат да използват мускули, които иначе биха останали статични в продължение на месеци. Освен това вкарват в употреба част от неизчерпаемата си енергия и овладяват нови умения. Малките плувци подобряват координацията си и усещането за разположение на тялото. Още по-интересно е отражението на това занимание върху психиката. Хлапетата, които от малки имат подобни занимания, израстват умствено и емоционално. Показват по-добра концентрация и по-бързи реакции.

На колко години можем да започнем плуването

 Според педиатрите тези занимания могат да започнат, още когато новороденото е на 1 месец. Предполага се, че по това време то все още не е забравило усещанията от утробата, където също се е намирало във водна среда. То инстинктивно усеща как да се държи. Някои бебешки басейни обаче поставят 3-4 месеца като минимална възраст на „спортистите“, които приемат. Причината е, че температурата в тях е около 33 - 34˚, тоест с 3-4 градуса по-ниска от обичайната температура на водата за къпане (37˚), така че може да се окаже хладна за съвсем малките бебоци.

Къде да намерим уроци по плуване за най-малките

 Все по-често се предлага тази услуга, но повечето басейни за бебета са локализирани в София и в няколко други големи градове у нас. Специализираните уроци за най-малките може да откриете както в някои медицински центрове, така и в отделни спортни школи.

Как да се справим в домашни условия

 Най-добрият вариант е да отидете на урок по водна гимнастика за малчугани, където да наблюдавате какво прави инструкторът, след което да приложите наученото вкъщи. Не е задължително да разполагате с басейн, домашните занимания може да са и във ваната. Не очаквайте бързи резултати. Тези уроци включват пляскане във водата с ръчички и с крачета, и много пръскане. Важно е напредъкът да е постепенен и всяко умение да се възприема постепенно и без принуда.

Какви аксесоари са ни потребни

За басейна

Препоръчително е да се допитате предварително за изискванията на конкретния обект, но е вероятно да ви потрябват:

  • Колан за плуване;
  • Пояс;
  • Ръкавели;
  • Дъска за плуване;
  • Бански;

За дома

Към горните неща е важно да добавите термометър за вода. Така винаги ще бъдете наясно дали малчуганът се плиска в в течност с оптималната температура. Може да се заредите също с неограничен брой гумени играчки, както и с водни стикери за развеселяване на интериора в банята.

Съвети за безопасност от Baby.bg

  • Ако усетите, че бебето се притеснява да се потопи, не бъдете твърде настоятелни. Деликатно и постепенно го оставете да свикне с това течността да покрива тялото му и съвсем скоро то няма да иска урокът да свършва;
  • Никога не оставяйте децата сами без надзор във водата, дори след като са усвоили техниките за придвижване;
  • Възползвайте се от обезопасителните аксесоари (пояс, ръкавели и др.).
Сподели статията